Bangolfklubben Jönköping

Om oss

Bangolfklubben Jönköping bildades så sent som 1996 efter en sammanslagning av Jönköpings BGK och Vätterstadens BGK.
Vi har vår hemmaanläggning i Liljeholmsparken i centrala Jönköping och dessutom har vi en inomhusanläggning på Rosenlund, ca 200 meter från HUsqvarna Garden. Detta innebär att vi har öppet för allmänheten året runt, och våra medlemmar har möjlighet att träna och tävla under hela året.

Vi har idag ca 60 medlemmar i klubben, varav ca 25 är aktiva spelare.  Vårt representationslag har varit väldigt framgångsrikt genom åren, med bl.a två Europacupsilver och två Elitseriesilver, och spelar nu i Elitserien. Vi har också ett utvecklingslag i div. 2.

Individuellt har vi under de senaste åren haft stora framgångar och vi har idag en rad landslagsspelare på såväl junior- som seniornivå. VM- och EM-guld i både lag och individuellt samt en rad SM-medaljer är bara några av de meriter som våra spelare har.
Senaste SM-tecknet är Joser Widlert Nord som vann ungdoms-SM 2021 i Uppsala.

2017 rev vi vår filtbana till förmån för en ny betongbana vilket blev en stor succé hos våra besökare.
2021 var det även dags att riva vår Europabana, och istället bygga en 18 håls konstgräsbana (äventyrsgolf) som vi öppnar våren 2022. Den i särklass största satsningen i klubbens historia som både skapar möjligheter för oss som förening och förskönar Liljeholmsparken.

Hos BGK Jönköping är du välkommen oavsett om du vill spela på tävlingsnivå eller bara spela för nöjes skull! Vi är en liten familjär förening med verksamhet året runt, och där alla är välkomna!

Varmt välkommen att bli medlem hos oss!

Meriter

Under konstruktion